Friday, November 4, 2011

My Nuffnang Story



Today nak cerita experience aku yang tak seberapa dengan nuffnang tapi every moment aku sangat berkualiti dan manis. Aku start blogging around 2009 tapi tak sure bulan berapa, mula-mula buat just for fun. Nak membebel-bebel sesuka hati melepaskan amukan la biasanya, sampai laa somewhere in 2010 aku baru join Nuffnang ni. Early of 2010 kot aku rasa.



Memula aku pun tak reti sangat, nak letak banner toksah cakap laa meracau macam mana kan, sampai tanya oraang sana sini macam mana nak letak. Sungguh terasa diri begitu bodoh sebab benda senang pun tak boleh buat, padahal Nuffnang ada bagi instruction tu, but still tersalah letak jugak. =.='



Memula aku letak Nuffnang ni sesuka hati je, sebab aku taktau pulak yang Nuffnang ni memang ada buat macam-maca aktiviti untuk jadi rapat and get into dengan ahli-ahli dia. Memang tak pilih kasih la kalau kau dah join Nuffnang. Dia tak pandang rupa, tak pandang kau pandai ke, kurang pandai ke or apa-apa je. lagi kau aktif join diorang, lagi banyak benefit yang kau akan dapat, bukti? Aku yang suam-suam kuku ni pun dah pernah ada experience yang aku sendiri tak pernah terfikir aku akan dapat cuba benda tu.



Aktiviti pertama aku join dengan Nuffnang is, Premiere Screening : You Again. Aku ada snap gambar, tapi dah hilang pulak (grrrr!!). Memula aku nampak advertisement movie ni kat dalam paper, once tengok dia punya poster je aku rasa macam nak tengok sangat cerita ni but then bila balik then online and bukak Nuffnang, tengok dia ada offer FREE ticket untuk tengok movie ni, saje try luck and rezeki, aku dapat FREE ticket tu. 



See?? Aku dah cakap dia tak pilih kasih, padahal before tu aku tak pernah join apa pun tapi sekali join terus dapat ticket FREE, kau mampu?? hahahah !!



Then aku up sikit, join contest masa Maxis baru join Nuffnang. Time tu aku still pakai Maxis lagi, so saja try luck lagi. 





Masa ni Maxis ada buat Malaysia International Fashion Week dekat Pavilion. Kebetulan aku part time kat Pavilion, memang aku nampak kemeriahan dia macam mana, serious rasa nak join. Sebab stage dia private, ada kain tinggi sangat cover, if nak tengok sila lah naik ke tingkat 5 atau 6 untuk tengok, tu pun dari jauh la. So since Maxis buat contest tu, aku try laa masuk. Again, rezeki, aku menang second runner up. Tak dapat VIP pass nak masuk masa malam grand dia, tapi aku dapat 3 pairs of pass untuk tengok fashion show yang siang, but tak dapat nak pegi sebab the nearest family member kawin on the same day tapi ada lagi satu hadiah aku dapat : 





Dalam hidup aku tak pernah dapat voucher sebanyak ni. Memang happy sangat time ni. Time Nuffies call aku untuk inform yang aku second runner up, melompat aku. Senyum and happy sangat sampai keluar-keluar air mata. Hahaha !! Precious moment ever laa, memang tak dapat aku lupakan kot. 



Then aku diam sekejap, lama tak join Nuffnang sebab busy dengan exam and assignment time tu. And time birthday aku, Nuffnang ada bagi ticket movie free 4 keping untuk tengok dekat TGV, tapi time tu aku busy keje and assignment sampai dah masuk April tak ambik-ambik so burn la jawabnya. Rugi ! Padan muka aku.



Then tengah exam pun gatal jugak curi-curi online, kalau online wajib jenguk Nuffnang walaupun sekejap. Sekali tengok ada pulak nak buat FB Live Party. Ni lagi best ni, padahal time tu aku lagi 2 hari nak exam? Hahahah. Layankan aje, Nuffnang punya pasal. Ahaks !



Nak dapt invitation pegi party ni paling senang, kau just like dekat Digi untuk support Malaysia jadi capital of FB, lebih kurang macam ni la bunyi dia haa. Time ni aku baru switch to Digi, macam kebetulan je kan, eh eh eh?? Hahaha. 







Time ni SERIOUSLY happening gila !!! Padahal kau tak kenal each other pun tetibe, ehh?? Kite boleh geng laa !! Hahaha. Memang best laa aktiviti dia time ni. Aku tak pernah pegi party, ye saya, memula before dia start tu a bit awkward laa jugak tapi bila dah happening, rasa macam taknak balik, woahh !! hahaha !!


Then, aku ada jugak dapat join pegi workshop Nick Demuora. Siapa dia ni? Dia ni laa choreographer Justin Bieber. Nuffnang buat simple contest untuk 3 lucky winner pegi workshop ni. And I'm the only one girl yang dapat, nasib sampai je kat sana dia tengah train Showdown 2011 punya contestant. So takde laa rasa segan sangat :P





Like seriously aku suka cara dia ajar step by step. Masa ni dia guna lagu Katy Perry, ET. Until now, if aku dengar je lagu ni memang aku teringat time aku kat dalam workshop tu. Ohh yeah, workshop ni dia buat dekat Celebrity Fitness rooftop Lot10. Serious very the nice place laa weyh, kalau tak sebab Nuffnang, sampai sekarang aku noob gila taktau yang Lot10 tu ada rooftop yang secantik tu. Mwaallaahh !!



Bayangkan, cuma join community ni kau bole luaskan pemandangan and dapat join banyak perkara baru. Ni baru aku, blogger yang cokia cokia je ni, cuba bayangkan blogger yang famous-famous tu, siap dapat pergi oversea lagi tau. Dah la dia bagi kita banyak benda best-best FREE, then setiap tahun dia akan buat Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards lagi, apa lagi nak dikata????



Come 16 December 2011, 500 bloggers from around the Asia-Pacific region will flock to Kuala Lumpur, Malaysia for the Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 in Putrajaya Marriott. The Awards aims to not only honour the region's best bloggers, but also to bring together blogger communities from across Asia-Pacific. The Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards is brought to you by Volkswagen Malaysia and Putrajaya Marriott.



For more information you can click THIS 



No comments: