Sunday, July 17, 2011

RIP Pn Wikiam



Tadi aku ada dapat mesej daripada Frasandy. Dalam mesej tu gaya macam sedih aje, aku ingatkan dia rindu ke apa so aku malas laa nak melayan, biar kan dia lagi rindu kann. Then tadi tetiba dia post dekat wall aku, asal tak reply mesej dia, suka hati aku la makcik !!!!




Then dia bagi satu link. Memula aku malas nak bukak. Bukan sebab apa, kadang-kadang si fra ni bukan bola pakai sangat (larikkkkss!!). Tapi atas dasar prihatin kat kawan kan, aku pun bukak laaa.





Time aku terbaca nama dia je WIKIAM A/P EH POT. terus aku rasa jantung aku macam tak berfungsi. Rasa nak tampar-tampar diri sendiri sebab memang tak percaya langsung !!!!!!!!




Pn wikiam ni dia orang mixed. Banyak sangat-sangat campur. Kelantan+siam+cina+etc etc. Ni la satu-satunya cikgu yang buat aku EXCITED nak belajar subject sejarah. Yes it's her !! Cara dia mengajar memang sangat berkesan. Memang apa dia ajar, lekat kat dalam kepala terus. 



Cara dia, sehari before class dia akan inform esok apa yang dia akan ajar and balik kau kena baca. Memang kau kena baca, sebab masuk-masuk class semua kena berdiri. Dia akan soal sorang-sorang. Sekarang ni pun terngiang-ngiang dalam telinga time aku yang kena

PW : ok, saya nak attact orang yang nama "na" "na" kat belakang. Sebab orang melayu memang suka anak dia belakang ada "na" ni. *pangg!!!* (dia ketuk meja). Ok MIRNA, apa nama bab yang kita nak belajar hari ni???


Aku sure, kalau kau cikgu pesan suruh belajar bab 2. Kau bukak buku teks, terus selak bab dua without tengok tajuk, terus hafal satu-satu kan. Sekali dia tanya apa bab yand dia nak ajar, tak terlopong kau kat situ? Penat menghafal sampai rasa nak rebus buku tu, last-last tanya apa nama bab? Dan hasilnya, aku kena berdiri dalam class sampai habis waktu sebab tak dapat jawab soalan tu. nice :)



Kalau dia ni ajar, suara dia sampai 3 class and 3 tingkat bole dengar. Serious! Kalau kau baru nak mengelamun, baru nak termenung je mesti kau terperanjat. Sebab suara dia pun agak nyaring sikit, yang pekak pun bole dapat A sejarah ni. Serious weyh, even kena denda ke apa tapi dia ajar memang SUPERB. best sangat. Time sekolah, kalau cikgu sejarah aku bukan dia, rasa nak pegi tulis surat bagi kat pengetua. Berebut laa semua nak dia yang ajar. 



Bila baca dia meninggal dengan cara ni kan, teringat masa mula-mula kenal dia. Dia ajar aku masa aku form 1 and form 4 (before pindah teknik). Masa aku form 1 tu, dia baru kawin and ada anak 1. Bila dah habis ajar, dia selalu sangat cerita pasal family dia. Dia bawak gambar-gambar kawin dia. Bukan yang kecik eyh, tapi ni yang ada frame besar-besar. Bole nampak la memang dia bahagia. Dia sayang sangat dekat husband and anak dia. Kadang-kadang tu, nak bagi contoh dekat kitorang pun, bagi contoh pasal family dia, kang dah ke laut class sejarah tu sebab dah masuk class sejarah family dia pulak. :')



Tapi kitorang semua ok je. Ramai sangat sayang dia ni, sebab dia memang cikgu yang penyayang. Even time dia mengajar garang gile, tapi on the same time kalau dia perasan kau ni jenis yang langsung tak bermotivasi punya orang, dia akan duduk semeja and face to face dengan kau, and try to listen to you then help you. Yes, dia sangat suka tolong orang lain. And part paling aku tak bole lupa pasal dia ni, very the cute teacher ever, dia jenis clumsy tpai clumsy dia akan buat kau nampak dia sangat cute and kelakar. Haihhhh



Teacher, thanx for everything even cikgu tak lama ajar saya. Sebab cikgu la saya suka sejarah tapi masa form 1 je. Bila SPM paper sejarah, saya tak teringat pun dekat cikgu yang ajar saya selain PN WIKIAM. Sedih sangat cikgu pergi dengan cara macam ni, hope family cikgu dapat settle dengan pihak-pihak yang sepatutnya tapi tetap sedih sebab dah tak boleh dapat cikgu balik TT_TT



Rest in peace Pn Wikiam. May god bless and you'll always be in my prays :')



P.s gonna miss you badly pn wikiam TT_TT






No comments: