Tuesday, June 21, 2011

Benda paling looser in time nak membesar. LOL



Tetiba aku rasa macam nak share dengan korang few situation yang aku rasa paling laa looser time aku kecik-kecik dulu. Benda ni bila family aku cite balik kat aku, terus rasa nak tikam diri sendiri sebab rasa malu, macam bodoh gile pun ada. Tapi macam kelakar pun ada sebab tak expect aku macam tu. 



Ok, nak dijadikan cerita kan. Aku dulu pandai mengaji awal, umur 5 tahun dah masuk belajar al-quran, dah khatam dah muqaddam (vangga vangga vangga). hahahaha. Then bapak aku hantar mengaji dekat lorong sebelah, rumah dulu lebih kurang macam rumah yang sekarang. Cuma time tu still ada hutan-hutan sikit laa and susunan rumah macam tak proper sangat lagi. Yang hantar aku ngaji selalu kakak aku or abang aku. Benda ni even aku macam samar-samar je, tapi kalau dah selalu sangat jadi bahan ketawa kan, memang bole ingat terus ok.



Tempat ngaji tu nenek yang ajar, memang ramai la bebudak datang belajar kat situ. Nak dijadikan cerita, aku punya gatal miang umur baru 5 tahun time tu tapi dah pandai flirting lelaki. hahaha. kasar-kasar pun dalam hati ada taman ok. Yang lelaki aku suka tu pulak jenis yang pendiam, pemalu, yang nerd-nerd gitu. Stok-stok anak mak macam tu. Tiap kali nak pegi ngaji kan, memang aku akan datang awal sebab nak cop tempat, memang sebelah aku tak boleh orang lain duduk, tu memang tempat dia. 



Dah tu, bila ada je orang masuk rumah tu, mesti aku terintai-intai kot-kot si dia dah sampai kan. Sangat laa gedik ok. Bila dah nampak kelibat dia naik tangga, berdesup aku lari pegi dekat dia, salam dia then peluk CIUM dia. Like WTFantastikk gilaa kan. kah kah kah. macam laki bini wanna be pulak dah. Gatal gilaa kooo, baru 5 tahun kot. 5 tahun. astaga. hahahaha



Budak tu aku rasa still duduk rumah yang sama, sebab area tempat ngaji tu memang dekat dengan kawasan kubur. Penah sekali tu time raya kitorang satu family pegi kubur arwah nenek, tetiba budak ni lalu sebelah aku naik basikal. Masa tu aku baru lepas SPM kot, rasakann!! akak aku jerit nama dia sampai dia stop, yang dia pandang aku macam terpinga-pinga, macam tengah recall balik. Macam ku pernahh lihat, tapi dimana yaa?? Akak aku punye keje kan, time tu serious aku rasa macam kena tampar berjuta-juta kali. Malu gilaa dowh. Boleh plak diorang cakap, eyh ni bukan boipreng kau masa ngaji dulu tu ke?? huwaa !! it's not funny ok, it's not funny at all !! 



Tu satu cerita, then ni cerita gatal jugak ni. Masa aku form 1. mwahaha. Baka sapa la yang aku ikut ni kecik-kecik dah pandai mengenyam. Aku ada suka dekat sorang cousin aku ni, masa tu umur aku form 1, dia 20+ kot. Macam tu, bila pegi rumah sedara aku tu, mesti nak budget cun aje, lepas tu semua benda buat mesti nak cover sepanjang masa walaupun kadang-kadang tu dia takde kat rumah. Budget macam tetiba dia balik then nampak aku tengah ayu-ayu tu boleh laa terbukak pintu hati dia, ngahahaha, nak mampos!!



Then ada sekali tu, mak aku kena tidur umah sedara aku ni. Ada kenduri, haruslah aku seronok gilaa kan, dapat tengok dia selalu. hahaha. Padahal dia takde pun kat rumah, merayap entah ke mana tapi tetap laa nak cover cun koo. Bila dah habis kenduri semua, time nak balik tu yang moment paling aku rasa nak gantung diri sendiri dekat pokok kelapa. 



Kan orang kalau baru lepas kenduri, family mesti la macam rehat-rehat dekat hall semua kan. So time aku nak baik tu, aku tengok dia ada tengok TV jugak, so aku budget ni kalau time aku salam mak dengan nenek dia ni, confirm dia akan nampak aku. so aku masuk toilet, betul-betul kan rambut sikit, tetiba aku rasa side-burn aku ni macam merimaskan. Sebab elok-elok dah ikat rambut tetibe tepi-tepi tu macam ada lebih-lebih. Tak suka.



Aku pegi dapor cari gunting, buat macam rumah apak aku sendiri. Jumpa gunting aku masuk toilet balik aku gunting semua side-burn tu kasi licin. Then tetibe aku rasa macam ada anak-anak rambut yang kecik-kecik tak dapat gunting tu, mata aku terpandang shaver. Wohhooo!! aku cukur sampai licin. Bila keluar toilet, hidung dah kembang kempis sebab rasa dah cun habiss dah ni, yang mak aku melopong je tengok aku. Aku boleh pegi salam semua orang dengan muka yang tak bersalah. HAHAHAHAHAHA. Aku tak pandang pun cousin aku yang aku suka ni, sebab rasa diri hot kan, haruslah jual mahal sikit. 



Bila fikir balik kan, rasa nak tikam diri sendiri. Baru-baru ni dia kawin, aku tak sure la dia ingat ke tak kejadian yang bodoh lagi bangang tu. hahahaha. Bini dia cun wooo, manyak untung!!



Mak aku selalu cakap, aku time kecik-kecik dulu gedik nak mampos. Raya tak pakai kan lipstick, muncung bole gantung sploh hanger. hahahaha. Tapi bila dah pakai kan gown, pakai kan lipstick then kasut cowboy, kalau aku keluar main, nak cari aku kat mana, kalau bukan kat longkang mesti atas bukit. Tak payah la kau tanya group budak pompuan yang tengah main masak-masak tu ha, nan hadoo!! Cuba cari dekat geng budak lelaki tengah tangkap belut, confirm aku kat situ. hahahaha. Cam bodo eyh?



Cerita ni selalu kot kena bahan bila dah berkumpul satu family. Siap demo macam mana aku peluk cium budak tu. Hampeh betol laa !! Sekarang dah baik dah, tak gatal dah. insap dah. kah kah kah !!!



No comments: