Monday, May 30, 2011

Marathon movie dan revieww wiuuuww wiuuwww :D


Hari ni hari ketiga duduk rumah doing nothing and esok last day duduk rumah goyang kaki, takde buat apa before masuk keje balik hari rabu. phewww !! Bila dah lama cuti ni, rasa malas aku nak keje, tapi bila tengok wallet duit aku pun, alahaaaiii, jadi moh le kite keje ye. huhuhu


Dalam berapa hari ni memang aku qada' laa tidur aku semua yang spent dekat study tu. And try untuk betul kan balik time tido, gila kau. dari pukul 1 pagi sampai 6 pagi mata aku segar macam la waktu tu siang. Tapi bila siang rasa penat ngantuk semua. Hoh. tak boleh jadi, nanti dah keje kang, mampos laa kan. So kasi betul kan balik. Tapi still tak boleh sangat jugak, paling awal dapat tidur pun pukul 4. ape pun tak bolee. ape pun tak bolee. kah kah kah :P


Bila dah tak boleh tido tu, takde sape nak layan. Maka aku pun layan la movie. Marathon kau. Time aku tengah busy assignment and exam, orang sibuk review movie ni movie tu. Then yang cita "lu langsi lu mati, haktuihh!" tang haktuih tu aku tambah, tade dalam tagline ye. Aku tengok cite ni la, cite Kongsi, time aku tengok tu pukul 4 pagi, terkekekeh aku ketawa, tatau laa ada orang dengar ke tak, mesti diorang ingat cinabolong mana la kan. ngiahahaha :P





Cite ni best. Serious. Aku selalu cakap dekat member-member yang kat Penang kan, aku teringin sangat nak tengok orang kelantan yang pure punya accent gadoh dengan orang utara yang pekat jugak tuh. Sekali dalam movie ni memang dua bahasa tu je kan. hahahaha. ohh molek :D Sukaa gilaa.Tapi aku agree laa dengan CicakdanLelabah, cerita dia macam hanging. Memang laa dia datang KL untuk settle kan hal yang ketua dia suruh, tapi hal apa? Sampai kena bunuh orang then apa motif, aku macam lost. Tapi samseng dalam cite ni sume memang tak boleh pakai. hahahaha. kalau aku kena face dengan samseng macam ni pun aku confuse, nak takut ke nak ketawa. mwahahahah.


So next movie aku tengok, Ngangkung.





Cerita ni pun best jugak. Bila Shaheizy Sam ada je kenapa semua cerita best. hehehehe. Padahal dia dah berlakon lama, tapi sekarang baru naik, naik terus meletoppss kau. Tapi yang tak suka nya, cite ni buat aku emo sampai keluar air mata, benci ! Part yang dai lempang anak dia tuh. Sangat tak boleh bla, kalau aku tu mau histeria. Ye la, anak dia tu tatang macam minyak yang penuh kan, sekali pasal benda kecik tu boleh plak dia lempang sampai tersungkur. sobsobsobsob


Then kita sambung lagi, cerita Cun ! Sebab ramai kate best kan, jom laa tengok.





Sangat la romantik ok. Sukaa lagi sebab loghat utagha. Cheq memang sukaa. hahahaha. Aku tatau kenapa, kalau baca novel ke tak pun ada cerita yang gunakan loghat utagha, aku jadi syiokk tengok benda tu. Suka tengok dorang cakap. Hahaha. Cite ni pun sama, tak suka sebab buat aku emo. Tetiba tak suka, tadi kate suka kan. Hahaha. PArt yang sedih tu, time dia sound Luna tu la, soh balik tuh. pheww ! Kalau aku la kann, kat situ jugak aku patahkan leher kau macam leher ayam, nyumm. ehh tetiba nyum. mwehehe. Ye laa, before that baru je propose tetiba halau balik siap cakap perempuan takde maruah. Huk alohh !!


Then movie yang last sekali, Cuti-cuit Cinta. Sumpah aku dah taktau nak tengok cite apa. Layan aje la apa yang ada. hahaha


http://profhariz.com/wp-content/uploads/2010/10/cuti-cuti-cinta.jpg


Cite ni lagi tak boleh blahh. Memula macam bosan jugak la, tapi dah lama-lama sikit ok la jugak. So so je laa cite ni. Not bad. Tapi Cat dalam ni cam bengong eyh. Hahaha. Dalam lembut-lembut pun dalam hati ada taman, ecewahh ! hahaha. Farid Kamil memang kurang asam la kate nasi lemak 50sen. kwajaqq !! hahaha. Overall ok laa. not bad :)



Malam ni taktau lagi nak marathon apa pulak. hahaha. Sejak bila aku jenis layan movie pun aku tatau. Tetiba aje ni, tapi sesekali bila buat macam ni, best jugak. Sampai boleh goreng telur dah laptop ni aku kejekan, jangan meletup untuk second time sudah, ahh punoh. And lagu kat bawah ni current addicted. Suka sangat-sangat. Kalau online takde buat apa, memang lagu ni aku ulang-ulang. hahaha. Yang official video dia macam lambat, banyak cakap-cakap. So layan yang ni, sukaa :D





Weeehuuu !! babai ♥



No comments: